Träning Cayenne

Tanke på hur Cayenne har varit i dressyren i veckan så hade jag en känning av att han skulle var lika grisig och rida igår med. Som den tur jag har så var han endast en gång på bakbenen och gladast var nog jag för det.

Jag kan inte påpeka att det var vår bästa träning, men nog en av de mest välbehövliga då det gick rätt bra i slutet.

Dock blir jag så arg på mig själv som gör fel hela tiden och orkar inte rida så som jag ska. Min sist var urusel och jag hängde mer eller mindre över halsen igår när jag red + att jag trodde jag skulle behöva ett par extra ben för att kunna få Cayenne att förstå att jag ville att han skulle runda sig för innerskänkeln eller göra en sidföranderörelse.

Det blir inte bättre av att han utnyttjar mig i alla mina brister så han är inte alltid schysst av sig.

Början av träningen och lyckligtvis endast en gång det hände.

Lite förmycket lätt i sitsen när det är nedsittning.

Ne, nu blir det hårdträning i dressyren så ska vi se att vi kan lyckas med något bra där med!

Så nu kommer jag träna massa sitsövningar och energi i bakbenen mm.

Det positiva för oss just nu är att hoppningen går bra och vi börjar få flyt på sprången + att vi börjar bli mer samspelta när det kommer till hoppning.


Kommentarer
Postat av: Camilla- Äntligen tillbaka i bloggvärlden

Fina :)

2012-05-23 @ 23:25:28
URL: http://camillahastskotare.blogg.se/

Designen ‰r gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback